Valtuustoryhmän julkilausuma

Haminan Perussuomalaisten kesäkuussa aloittava valtuustoryhmä järjestäytyi 19.4. Kokouksessa valittiin valtuustoryhmän puheenjohtajaksi Janne Nyholm, varapuheenjohtajaksi Jari Reinikka sekä sihteeriksi Harri Kerkelä.

Perussuomalaiset tuovat julkilausumassaan ilmi huolensa Haminan väestömäärän vähenemisestä. Asukaspako vaikuttaa myös voimakkaasti Haminan kaupungin verotuloihin, vuonna 2016 veroja kerättiin liki miljoona euroa edellisvuotta vähemmin.

Nykyisen valtuustokauden ajan talouden sopeuttamistoimet ovat olleet lähinnä palveluiden leikkaamisia. Leikkausten jatkaminen ja palveluiden karkaaminen yhä kauemmas kuntalaisten ulottuvilta johtaa Perussuomalaisen ryhmän mielestä loputtomaan oravanpyörään, jonka seurauksena väestö hupenee entisestään. Ryhmämme toivookin, että myös muissa poliittisissa ryhmittymissä asiaan suhtaudutaan erityisellä vakavuudella tulevana valtuustokautena ja Haminan vetovoimaa lähdetään kehittämään kuntalaisten hyvinvointi edellä.

Perussuomalaisten ryhmä haluaakin poliittisten ryhmittymien välille parempaa yhteistyötä tulevalle valtuustokaudelle, jossa jokaisen ryhmän sekä valtuutetun mielipiteitä kuunnellaan, suvaitaan ja kunnioitetaan. Ketään ei siis tule asemoida ulos päätöksenteosta. Asukasmyönteistä politiikkaa tekemällä Haminan tulevaisuus itsenäisenä kuntana pystytään takaamaan myös jatkossa.

-Haminan PS valtuustoryhmä-